سیستم های صوتی و پیجینگ و حفاظتی

دوربین مداربسته-دزدگیر اماکن-پیجینگ_اکو همراه شارژی-کنفرانس-صوت

سیستم های صوتی و پیجینگ و حفاظتی

دوربین مداربسته-دزدگیر اماکن-پیجینگ_اکو همراه شارژی-کنفرانس-صوت

سیستم های صوتی و پیجینگ و حفاظتی

  • ۰
  • ۰

سیستم پیجینگ چیست؟

با پیشرفت علم وفناوری و صنعت در ارتباطات ،ابزار و نیز شکل های ارتباطی زیادی می باشد که بتوان با آنها بهترین شکل و نوع ارتباط را برقرار کرد . سیستم پیجینگ از جمله این فن آوری ها است که در صنعت می توان از آن نام برد .

در مقاله ی پیشین ،در ارتباط با سیستم کنفرانس جهت ارتباط برقرار کردن افراد در شرکت ها وسازمان ها ونیز جهت برقراری ارتباط با سازمان های دیگر صحبت کردیم .

در این مقاله به بحث و آشنایی در باره سیستم پیجینگ که جهت برقراری ارتباط وپیام رسانی جهت محیط وافراد داخل سازمان می باشد ،میپردازیم .

سیستم های پیجینگ به طورساده متشکل از یک سرور مرکزی که در اتاق فرمان قرار دارد و سپس از سرور مرکزی به بخش های مختلف انتقال می یابد .که این انتقال از طریق کابل های آنالوگ – دیجیتال  امکان پذیر می باشد .

در سیستم پیجینگ  به طور کلی یک سرور مرکزی به نام رک موجود می باشد .البته این رک ها با توجه به نیاز مجموعه شکل میگرد . رک یک محفظه می باشد که تمام تجهیزات مانند سلکتور ،مانیتور،میکسر  و …در آن جای میگیرد .

اجزای داخل رک متفاوت است یعنی با توجه به نیاز سازمان و محیط شکل میگیرد .

با توجه به رک و اجزای داخل آن به یک سیستم خروجی مانند بلند گوها ی سقفی و ستونی و….احتیاج داریم که کار انتقال پیام مورد نظر از این طریق صورت میگیرد .

بحث پیجینگ  بسیار گسترده است و نیز برای هر سازمان کاملا متفاوت است ، دقیقا نمیتوان مشخص کرد که داخل یک سازمان چه نوع تجهیزاتی قراراست استفاده شود .

به طور مثال پیجینگ داخل بیمارستان و داخل مدرسه از نظر نوع بلندگو که همان خروجی صدا می باشند کاملا متفاوت هستند . در مقاله بعدی به توضیح بیشتری در باره سیستم پیجینگ میپردازیم.

 امروزه در ادارات بزرگ وشرکت های صنعتی برای برقراری ارتباط و انجام هماهنگی های لازم همچنین اطلاع رسانی به بخش های مختلف از سیستم پیجینگ استفاده می شود این سیستم مشکلات ارتباطات داخلی در این مراکز را برطرف کرده و این امکان را به اپراتور اصلی و سایر اینتر کام ها می دهد که پیام ها یا خواسته های خود را به اطلاع عموم یا بخش معینی برسانند.

  پیشرفت های تکنولوژیک موجب افزایش کیفیت این محصول و در نتیجه امکان برقراری ارتباط داخلی بهتر و با کیفیت تر گردیده است. امروزه با استفاده از فناوری پیجینگ تحت شبکه ، مشکلات سیستم های آنالوگ برطرف شده و کیفیت برقراری ارتباط به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته است

سیستم پیجینگ

  اطلاع رسانی عمومی و فراگیر همواره یکی از دغدغه های مراکز و مجموعه هایی با ابعاد گسترده بوده و از طرفی با توجه به افزایش مراکز عمومی ، کارخانجات ، ساختمان های اداری با وسعت بالا نیاز این قبیل تجهیزات بیش از پیش مورد استفاده می گیرد.

سیستم پیجینگ عمومی و فراگیر ، دست افزاری جهت رسیدن به این مقوله بوده و مدیران مراکز عمومی ، ساختمان ها ، کارخانجات و غیره جهت اثر بخشی کارکنان از این تجهیزات استفاده می نمایند ، در مفهوم کلی فراخوانی و اطلاع رسانی به مجموعه افرادی که در آن محیط کلان مشغول به فعالیت می باشند را در بر می گیرد .

  ابعاد و اندازه تجهیزات مورد مصرف در سیستم پیجینگ بنا به ابعاد و بزرگی مورد پروژه تعریف می گردد و هر موقعیتی تجهیزات سیستم پیجینگ خود را می طلبد.

  همچنین در کنار سیستم پیجینگ ، سیستم اطلاع رسانی عمومی امروزه پخش فایل های صوتی ، رادیو و غیره نیز در کنار پیجینگ جهت کارایی بیشتر مورد مصرف دارد .

  به طور مثال به جهت ابعاد و بزرگی ساختمان هایی مثل بیمارستان ها ، ادارات و از این قبیل ابنیه ها به یک دسته و پارک ها ،  فضاهای آزاد ، کارخانجات و … در یک دسته قرار می گیرند .

  سیستم پیجینگ همچنین از دو گروه دیگر In Door  و Out Door نیز شناخته می شوند ، یعنی ساختمانی که سیستم پیجینگ در داخل ساختمان قرار می گیرد(In Door) و نیز فضاهای باز که در معر ض عواملی همچون باران و برف وگرما و سرما هستند در دو گروه (Out Door ) قرار خواهند گرفت .

  دیگرام سیستم پیجینگ از ورودی میکروفون شروع به سرور مرکزی یا آمپلی فایر و در آخر به بلندگوهای خروجی خواهد رسید که طبق مطالب قید شده این ساختار بنا به محیط مورد نظر طراحی می گردد.

سیستم پیجینگ به طور کلی به سیستم‌های پیام رسانی اطلاق می‌شود. با پیشرفت علم و صنعت و گسترش مراکز اداری، صنعتی و مراکز مشابه، جهت اطلاع رسانی، ایجاد هماهنگی‌های لازم و مدیریت بهتر در این مکان‌ها از سیستم‌های پیجینگ استفاده می‌گردد. هر محل با توجه به نیازهای خاص خود از سیستم پیجینگ متناسب بهره می‌برد.

سیستم‌های پیجینگ دارای قابلیت‌های متعددی می‌باشند. برای مثال انتخاب محل ورود و خروج صدا به طور دقیق، اتصال به رادیو و سیستم‌های اذان‌گو، اعلام حریق و سیستم‌های امنیتی، اتصال به انواع سیستم‌های پخش از قابلیت‌های سیستم‌های پیجی. در حال حاضر بسیاری از شرکت های بزرگ و مراکز صنعتی و یا تجاری از فناوری پیجینگ‌های تحت شبکه استفاده می‌کنند که در این سیستم ها دیگر مشکل محدودیت کابل و سیستم آنالوگ وجود ندارد و نصب و کاربرد این سیستم‌ها را بسیار آسان کرده است.

معرفی سیستم های صوتی و پیجینگ

با التفات به این نکته که در تمامی اماکن سازمانی اعم از دولتی یا خصوصی در راستای ایجاد یک پل ارتباطی جهت پیام رسانی عمومی بهترین رویکرد استفاده از سیستم هایی با توانایی ایجاد پوشش صوتی یکنواخت ، استاندارد و مناسب می باشد ، توجه به این مطلب ضروری خواهد بود که یک سیستم پیجینگ ایده آل در ساختار داخلی خود بر اساس چه ارکانی شکل گرفته و به کدامین فاکتورها و عوامل به صورت مستقیم و غیر مستقیم وابستگی کیفی و عملکردی دارد .
به طور کلی میتوان گفت یک سیستم پیجینگ از چهار بخش اساسی شکل گرفته است که عبارتند از :
1) ورودی ها مانند انواع میکروفن (مبدل سیگنال صوتی به سیگنال الکترونیکی) ، پخش صوت ، انواعDVD ، رایانه ها ، سامانه های هوشمند صوتی و . . . 
2) آمپلی فایر (تقویت کننده تمامی ورودی ها
3) خروجی ها که عمدتاً انواع مختلفی از بلندگوها (مبدل سیگنال الکترونیکی به سیگنال صوتی) می باشد 
4) وایرینگ و کابل کشی ها (اتصال دهندۀ آمپلی فایر به تمامی ورودی ها و خروجی ها
با توجه به مطالب عنوان شده می توان دریافت که ارزش عملکردی و تأثیر گذاری هریک از فاکتورهای فوق الذکر در کیفیت و سلامت نتیجۀ خروجی یک سیستم پیجینگ بسیار حائز اهمیت بوده و چنانچه یکی از المانهای تشکیل دهندۀ سیستم از کیفیت ساختاری مناسب برخوردار نبوده و یا اینکه بنا به هر دلیلی آسیب دیده و دارای اشکال باشد ، طبعا عملکرد سیستم صوتی را تحت الشعاع قرار داده و با مشکلات متعددی مواجه خواهد نمود و حتی ممکن است استفاده از سیستم را به طور کلی معدوم نماید .
اما مطلبی که اهمیت آن چه بسا بیشتر از رعایت سلامت و کیفیت المانهای به کار گرفته شده در یک سیستم صوتی می باشد انتخاب و جایگذاری صحیح المانهای یاد شده در ساختار سیستم خواهد بود که البته انجام این فرایند تخصصی مستلزم توجه به سه رویکرد اساسی در این حوزه می باشد ، نخست اینکه سیستم های مورد استفاده بایستی به لحاظ قدرت الکترونیکی و استحکام مکانیکی بر شرایط ساختاری فضای داخلی محیط منطبق باشد ، دوم اینکه تمامی عناصر به کار گرفته شده در یک سیستم پیجینگ می بایست به لحاظ توان تولیدی در طبقه قدرت و توان مصرفی در خروجی ها در یک راستا قرار داشته و از نمودار یکسانی تبعیت نمایند و در آخر نحوۀ جایگذاری بلندگوها در فضای موجود با رعایت فشار صوتی ایجاد شده توسط هر بلندگو و حفظ فاصلۀ استاندارد نزدیک ترین بلندگو با میکروفن بسیار حائز اهمیت می باشد .

چنانچه در مواردی پیام رسانی از حالت ساده و ابتدایی که معمولاً جهت تأمین توان و دریافت ورودی ها فقط نیاز به یک دستگاه آمپلی فایر دارد خارج شده و مصرف کننده فراخور شرایط محیطی و کاربری خود تمایل به ایجاد امکانات و توان بیشتری داشته باشد ، لاجرم بایستی از سیستم رک های صوتی استفاده نموده که به خوبی جوابگوی تمامی نیازهای مصرف کننده در این حوزه خواهد بود .
رک های صوتی معمولاً با توجه به نیازهای مصرف کننده و برحسب سفارش تولید شده و غالباً میتواند ترکیبی از دستگاههایی نظیر پنل آگاهنده (مانیتورینگ) ، پری آمپلی فایر (میکسر) ، پاور آمپلی فایرهای قدرت ( برحسب توان مورد نیاز) ، پخش صوت ، رادیو و کارتهای حافظه ، انتخاب کننده بلندگوها (اسپیکر سلکتور) و توزیع کنندۀ برق باشد .
انتخاب و ترکیب مناسب دستگاههای ذکر شده در یک رک صوتی بستگی به عواملی نظیر نیاز به امکانات جانبی ، نیاز به قطع و وصل قسمتهای مختلف ، نیاز به قدرت کنترل از چند نقطه و در نهایت صدای مورد نیاز و اندازه فضای پیام رسانی خواهد داشت

سیستم پیجینگ تحت شبکه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و سیستم های نوین ارتباطی و از سوی دیگر نیاز به اطلاع رسانی و هماهنگی برای مدیریت بهتر  و گسترش مراکز صنعتی ، ادارات و کارخانجات ، بیمارستان ها ، فضاهای سبز و پارک ها و ... سیستم های تحت شبکه پیجینگ جای خود را در ارتباطات امروزی یافته است.
وجود یک سیستم ارتباطی داخلی برای پخش پیام ها ، اطلاع رسانی ها ، هشدار یا اعلام شرایط اضطرار ، با تکنولوژی روز و سهولت استفاده و کیفیت بالا با قابلیت های متنوع ، سیستم پیجینگ را به یک سیستم فراگیر و راهبردی تبدیل کرده است.
به کمک این سیستم این امکان وجود خواهد داشت که پیام از سمت اپراتور روی همگی یا تعداد تعریف شده ای از بلندگوها ارسال شود.
در سیستم هایی که با توجه به شرایط خاص کاری نیاز به نظارت راه دور توسط دوربین های مداربسته دارند نیز سیستم پیجینگ می تواند بعنوان مکمل دوربین های مداربسته وارد عمل شود و ناظر در صورت هرگونه خطا یا نیاز به تذکر میتواند با این سیستم ، پیام خود را ابلاغ کرده و از بروز مشکل های آنی احتمالی جلوگیری نماید.

مقایسه سیستم پیجینگ تحت شبکه و سیستم های آنالوگ سنتی:

در سیستم پیجینگ تحت شبکه محدودیت کابلهای مسی در سیستم آنالوگ وجود نداشته و علاوه بر دوستی با طبیعت در جهت ذخیره ثروت منابع مس ، دردسرهای کابل کشی نیز از میان برداشته شده است.
کاربری این سیستم در بستر شبکه بسیار ساده تر بوده و سهولت در نصب و راه اندازی نیز در مقایسه با سیستم های سنتی این تکنولوژی را بسیار آسان تر کرده است.
در سیستم فراخوان تحت شبکه به دلیل انتقال صدا بر روی بستر آی پی محدودیت مکان برای فرستنده پیام وجود ندارد و می تواند در هر مکانی که حضور دارد با ارتباط به دستگاه پیجینگ خود پیام صوتی را به بخش مورد نظر ارسال نماید.

اجزای سیستم پیجینگ:

هر سیستم پیجینگ از اجزای زیر تشکیل می گردد که باید با هوشمندی انتخاب شود تا بتوان بهترین بازخورد را از سیستم دریافت نمود.
بلندگوها
آمپلی فایر
جعبه فراخوان یا Paging Box
البته در مواردی سانترال تحت شبکه یا IP PBX نیز یکی از رل های سیستم را بر عهده می گیرد و بعنوان یک کنترل گر ظاهر میشود. مثلا برنامه ریزی برای پخش در زمانی خاص ، بعنوان مثال پخش اذان از بلندگوها در زمان ساعات شرعی اذان یا پخش پیام صبح بخیر، توقف یا اتمام کار و یا موزیک به طور خودکار در ساعات خاص و یا در مثال دیگر برنامه ریزی بر روی داخلی ها و صدور مجوز بر روی آنها نیز مستلزم وجود سانترال تحت شبکه می باشد. مثلا در یک سناریو داخلی 101 مجوز پیج کردن ندارد یا داخلی 102 فقط می تواند بر روی بخش تعریف شده خاصی پیج کند و داخلی 103 مجاز به هرگونه فراخوان صوتی می باشد.

بلندگوها:
در حالت کلی بلندگو ها در دو طبقه ولتی و اهمی جای میگیرند.
در بلندگوهای ولتی برای استخراج توان خروجی بلندگو ، باید جریان برق مستقیما به بلندگوها متصل شود. در حالیکه در بلندگوهای اهمی نیاز به اتصال مستقیم برق به بلندگوها نیست و جریان برق از زوج سیم پیجینگ مرکزی تامین می شود. در عین حال به دلیل طول سیم مصرف شده ، بلندگوها نمی توانند نسبت به دستگاه پیجینگ مرکزی فاصله ای بیش از حد معین حدود ده تا پانزده متر داشته باشند که این فاصله با توجه به جنس و مشخصات سیم قابل تغییر در این بازه است.
بلندگوها در هر یک از طبقات اهمی و ولتی در اشکال سقفی ، ستونی یا شیپوری و در دو حالت روکار یا توکار قابل بررسی و نصب می باشند.   بلندگوهای توکار معمولا در درون ساختمان و سیستم های روکار برای محیط بیرون ساختمان استفاده می شوند که در حالت روکار باید خصوصیاتی مانند ضد آب یا ضدگردوغبار بودن را نیز درنظر گرفت.
انتخاب هر یک از انواع سقفی ، ستونی یا شیپوری با توجه به شرایط قابل بررسی بوده و در محیط های گوناگون متفاوت است. بعنوان مثال بلندگوهای شیپوری با قابلیت پرتاب صدا با قدرت بالا و در امتداد بیشتر برای محیط های بیرونی مناسب است.
فاصله قرارگیری بلندگوها نیز قاعدتا با توجه به شرایط محیط کار متفاوت خواهد بود. در محیط های اداری آرام معولا در هر 30 متر مربع یک بلندگوی 5 وات و در محیط های اداری پرسروصدا مانند دفاتر روزنامه یا خبرگزاری ها دو بلندگوی 5 وات برای جانمایی مناسب است. در محیط های صنعتی و کارخانه ها نیز اول مقدار نویز سنجش شده و با نویزمتر اندازه گیری میشود و سپس دستگاه مناسب با وات متناسب مجموعه انتخاب می گردد
در سیستم پیجینگ تحت شبکه بلندگوها POE بوده و با اتصال کابل شبکه روشن خواهند شد.

آمپلی فایر:
آمپلی فایر برای تقویت صدا در شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. در سیستم پیجینگ تحت آی پی تنظیمات تحت وب بوده و پروتکل نیز SIP خواهد بود.

جعبه فراخوان یا Paging Box :
پیجینگ باکس برای zone بندی سیستم مورد استفاده قرار می گیرد. تقسیم بندی سیستم برای برنامه ریزی های مختلف بر روی سلکشن های متفاوت با Zone  بندی قابل اجرا خواهد بود. هر زون می تواند پیام های متفاوتی را دریافت و پخش نماید. پیجینگ باکس ها پشتیبانی از یک تا چندین زون را برعهده دارند.

چند مورد دیگر:
کابل کشی شبکه:  برای زیرساخت سیستم پخش صدای صوتی تحت شبکه باید وضعیت کابل کشی شبکه مورد بررسی قرار بگیرد. آمپلی فایر ، پیجینگ باکس، بلندگوهای آی پی همگی باید در جایی قرار بگیرند که کابل شبکه و برق وجود داشته باشد. بلندگوهای آنالوگ نیز به برق نیاز دارند و آمپلی فایرها علاوه بر شبکه به برق نیز احتیاج دارند

برای استفاده بهینه بلندگوها باید نوع و مختصات فضای نصب را درنظر گفت. ارتفاع سقف ، اندازه فضا ، نحوه قرارگیری و چیدمان بلندگوها ، فعالیت انجام شده در مکان موردنظر همگی برای بهره مندی مناسب از بلندگوها موثرند.

سیستم پیجینگ :

(سیستم صوتی نمایشگاه ها، سیستم صوتی مال ها، سیستم صوتی مراکز عمومی، صنعتی، آموزشی، درمانی و تفریحی)

با پیشرفت صنعت و مکانیزه شدن در قرن بیستم، نیازهای گوناگونی برای بشر ایجاد گردید. یکی از این نیازها صدارسانی در فضاهای عمومی و بزرگ بود. سیستم پیجینگ یا اطلاع رسانی عمومی، اصطلاحی بود که برای صدا رسانی در فضاهای گوناگون رایج گردید.

 

کاربرد سیستم پیجینگ چیست و در کجا مورد استفاده قرار می­گیرد؟

هدف از سیستم پیجینگ اطلاع رسانی، اعلام شرایط اضطراری (آتش سوزی و حوادث امنیتی)، انتقال اطلاعات صوتی )مانند پخش اتوماتیک اذان( و بطور کلی مدیریت بهتر یک مجوعه می باشد. فضاهایی چون کارخانه ها و مراکز صنعتی، پارک ­ها و بوستان ­های بزرگ، مراکز آموزشی چون مدارس و دانشگاه ها، فرودگاه ها، پایانه های تاکسی و اتوبوس، ایستگاه های مترو، مال ها و مجتمع های تجاری، هتل ها ، بیمارستان ها، پارک ها و ... مکان هایی هستند که نیاز به سیستم صوتی یکپارچه یا سیستم پیجینگ دارند.

 

چرا باید از سیستم پیجینگ با کیفیت استفاده کنیم؟ 

در بسیاری از مجتمع های تجاری شاهد کیفیت نامطلوب سیستم صوتی هستیم. کیفیت صدای پیجینگ بسیار کم کیفیت است و باعث دلخوری شنونده می شود. اما راه حل چیست و چه کارهایی می توان انجام داد؟

هلدینگ شیدکو برای هر فضایی می تواند به شما راه کار صوتی مناسب ارائه دهد. این راه حل ها با توجه به هندسه فضا و نوع کاربری محیط تدوین می­ گردند.

 

برای طراحی سیستم پیجینگ باید به نکات زیر توجه کرد:

 

1- صدای یکنواخت: چیدمان صحیح بلندگو از نکات حائز اهمیت برای دستیابی به صدای یکنواخت است. سیستم صوتی باید به گونه ای باشد که صدای مناسب (به اندازه کافی بلند) در تمام محیط به صورت یکنواخت شنیده شود.

 

2- انتخاب تجهیزات مناسب : تجهیزات گوناگونی تشکیل دهنده سیستم پیچینگ می باشند. مهم ترین آنها به شرح زیر می باشد:

 

1-2 ) اسپیکر(بلندگو) :

انتخاب بلندگوی مناسب برای سیستم پیجینگ از نکات بسیار مهم است. با توجه به کابری هر محل و هندسه محیط می ­بایست از بلندگوهای متناسب بهره گرفت. برای مثال بلندگوهای سقفی برای محل­ هایی که داری سقف بلند نمی ­باشند مفید است یا در مکان ­هایی با سقف بلند یا غیر مسقف معمولا از بلندگوهای ستونی یا بلندگوهای پروژکتوری بهره می­گیرند.

به غیر نوع بلندگو توجه به کیفیت ساخت و پارامترهای فنی بلندگو نیز حائز اهمیت است. پاسخ فرکانسی، توان و شدت صوتی از پارامترهای اصلی است که باید در نظر گرفته شود. 

2-2 ) آمپلی فایر (تقویت کننده صدا) :

صدارسانی به بلندگوها از طریق آمپلی فایرهای صوتی صورت می پذیرد. نظر به اینکه فواصل بلندگوها از یکدیگر در سامانه های صدارسانی عمومی زیاد است و تعداد بلندگوها نیز زیاد می ­باشد از روش ولتاژ ثابت (سیستم ولتی) در صدارسانی استفاده می ­شود. توان آمپلی فایر می بایست متناسب با تعداد و نوع بلندگو انتخاب شود. همچنین توجه به زون بندی و تعداد خطوط مستقل مورد نیاز از مواردی است که در انتخاب آمپلی فایر تاثیر می گذارد.   

3-2 ) دستگاه مرکزی :

سایر تجهیزاتی که برای دریافت سیگنال صوتی (از میکروفن یا دستگاه پخش کننده) و تنظیم آن و ارسال آن به آمپلی فایرها استفاده می ­شود در این بخش قرار می گیرد. به تناسب امکانات مورد نیاز این بخش می تواند از یک دستگاه یا مجموعه­ ای از دستگاه ها تشکیل شود که معمولا در یک رک قرار می گیرند

3- زون بندی مناسب: امکان اطلاع رسانی در فضاهایی که بخش های مختلف دارند اهمیت بسیاری دارد. برای مثال قسمت پارکینگ و راهرو ها باید زون متفاوتی با ساختمان اصلی داشته باشد و هر طبقه از ساختمان می بایست زون متفاوتی داشته باشد.

 

 

* سوال متداول

 

چرا از خطوط انتقال متفاوتی برای سیستم صدا رسانی عمومی (پیجینگ) استفاده میشود؟  

سیستم های پیجینگ غالبا از کابل کشی های بسیار طولانی بهره می برند. در این شرایط استفاده از روش های مرسوم در انتقال صدای حرفه ای غیر ممکن است؛ چرا که با توجه به فاصله زیاد و افت کیفیت صدا در این مسافت، احتمالا بلندگوی آخر فقط نویز پخش خواهد کرد. اما چاره کار چیست ؟

جواب این سوال، سال ها پیش توسط مهندسین برق پیش بینی شده است. مهندسین برق برای انتقال برق از نیروگاه ها به شهرها ولتاژ خط را افزایش داده و در مقدار ثابتی تثبیت می کردند. این موضوع از تلفات خط انتقال جلوگیری می کند. در علم صدا نیز از همین شگرد استفاده می شود. با افزایش ولتاژ تا مقداری مشخص تلفات خط انتقال به حداقل می رسد. در نتیجه امکان انتقال صدا برای مسافت های طولانی فراهم است. البته عیب این نوع از انتقال افت کیفیت سیگنال صوتی(به خصوص در ناحیه بم) است که آن را برای کاربردهای صدای حرفه ای نامناسب می کند. این خطوط انتقال که کاربرد زیادی در سیستم های پیجینگ دارند با نام ولتاژ ثابت(Constant Voltage)  شناخته می شوند. با توجه به حداکثر دامنه ولتاژ استاندارد برق (مقدار موثر دامنه)، مقادیر مرسوم در دنیا برای این ولتاژها برابر با 70 ولت و 100 ولت انتخاب شده است.

 

چه کسانی قادر به طراحی و مشاوره سیستم صوتی هستند؟

متاسفانه خیلی از فروشندگان سیستم صوتی  بر اساس تجربه، سیستم صوتی ارائه می کنند. این امر موجب یکنواخت نبودن صدا و ناکارآمدی سیستم صوتی می شود.همچنین بیشتر این افراد تحصیلات آکادمیک سپری نکرده اند و سخنان این افراد فاقد اعتبار علمی می باشد.

  • ۹۷/۰۸/۱۲
  • فنی مهندسی افرا افرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی